Monday, November 10, 2008

The Everhart Museum & Nag Aug Park – NASBR Episode 6


Bila banyak berjalan, banyaklah yang kita discover. Antara benda baru yang alert aku hari ni ialah Everhart Museum, apa lagi singgah lah jab. Aku tak pasti apa yang special pasal museum ni, tapi biasalah aku… bila kata museum je aku memang akan singgah dan explore. Nak-nak nya bila museum tu ada Natural History section, memang akan menarik minat aku… aku pun tak sure kenapa, tapi mungkin sebab aku ni zoology student jadi secara tak langsung life aku berkait rapat dengan Natural History (mmm… make sense). Museum ni agak kecil dan dibahagikan kepada 3 bahagian; Natural History, History and Art.

Antara bahan yang dipamerkan di ruangan Natural History


Balik dari museum tu, aku singgah lah kat Nag Aug Park “The City of Scranton’s largest park” Macam- macam ada kat sini, contoh: walking trails, picnic areas, kid-friendly rides, playgrounds, Olympic-sized swimming pools and waterslide.







Selain tu ada juga waterfalls. Aku tengok dari jauh je huhuhuhu




Satu lagi yang menariknya; Nay Aug Park’s David Wenzel Tree House (150 feet) ni. Cantik betul pemandangan dari atas.

No comments: