Tuesday, October 28, 2008

Cinema & Cricket

Kami ke Casa Ole sebelum meneruskan niat menonton wayang. Casa Ole ni Restaurant Mexico… makanan dia ok tapi macam biasa lah tak banyak pilihan untuk aku.


Ni kali pertama aku tengok wayang kat Lubbock. Boleh tahan besar jugak lah panggung wayang kat sini. Kami tengok cerita ‘Body of Lies’… kalau ada orang nak mintak pandangan, bagi aku cerita ni tak sesui untuk di tonton. Banyak sangat bunuh-membunuh, tipu menipu-menipu dan yang paling tak bestnya unsur agama pulak yang di ketengahkan dalam keadaan yang tidak memberi keselesaan pada penonton terutamanya yang beragama islam. Dalam pada tu ada juga lawak yang diselitkan dicelah-selah cerita... kuranglah sikit stress. Tapi itu pada pandangan aku. lah


Lab meeting aku petang ni agak menarik sebab venue ditukar ke Cricket. Dari seminar room yang biasa ke bar… agak menarikan. Tapi sebenarnya ini untuk menyambut kedatangan parents advisor aku yang datang dari England dengan niat semata-mata nak melawat anak perempuan kesayangan mereka.


Habis kami bersosial dah masuk maghrib. Dah lah naik basikal dalam hujan renyai-renyai tambah pulak angin kuat dan temperature masa sekarang ni lebih kurang 6 darjah celsius. Pulak nak dijadikan cerita aku tak bawak jacket… aduh sejuk giler, menggigil dan tangan aku rasa kebas. Dalam otak aku masa ni…’bila lah nak sampai rumah’

No comments: