Tuesday, October 14, 2008

Museum of TTU & Lubbock Lake Landmark.


August 2008

Class tak mula lagi… jadi aku gunakan lah masa ni untuk explore tempat-tempat yang aku rasakan menarik. Antaranya Museum of Texas Tech University. Besar juga exhibition area museum ni. Aku lawat museum ni ngan Lisa… tapi bahagian tourist je lah. Tak sangka betul rupanya satu masa dulu ada Mammoths tinggal kat Lubbock ni… wah… betul ke?

Dinosaur and Elephant

Mammoth!

Tak cukup pada tu, aku ge pulak lagi ngan Faisal ke museum.. tapi kali ni aku ge bahagian specimen – storage area, specimen preparation room dan macam-macam lagilah. Bahagian yang dikhaskan untuk student dan kakitangan yang ada kena mengena ngan museum. Lain-lain orang tak dibenarkan masuk.





Tak tau kenapa… tetiba je terasa sangat nak ge Lubbock Landmark. Mungkin disebabkan lawatan aku ke museum tempoh hari dan terbaca pasal Mammoths pulak… tu yang terasa sangat nak tau apa yang sebenarnya berlaku. Mungkin sebab sebelum ni aku hanya terpikir Lubbock ni kawasan koboi… jadi yang terbayang hanyalah kuda dan gurun. Lagi pun Lubbock Lake Landmark tu bukan lah jauh sangat dari apartment aku. Dalam 15 minit je drive…




Rupanya orang putih pun guna lesung ngan batu giling gak. Baru aku tau.


Prairie Dog! Banyak betul dia… berlari-lari di sekitar Lubbock Lake Landmark ni. Aku memang suka wildlife. Gembira pulak rasanya dapat nampak diorang ni. Tapi cepat betul dia masuk dalam lubang – sarang diorang lah tu. Sure diaorang punya tunnel system tak de lagi technology yang dapat tandingi apa taknya tak pernah berlaku banjir di dalam tunnel diaorang ni. Cam ner dia buat tu?

Selain tu ada juga wildlife lain tau... hehehehe

No comments: